Hej och välkomna!

kvarnby i maj

Naturskyddsföreningen i Svedala är ansluten till Svenska Naturskyddsföreningen. Medlemsantalet är ca 400, men nya medlemmar är mycket välkomna. Föreningens ambition är att arbeta för skydd av natur och miljö i vår del av det  vackra skånska landskapet. Ungdomar med intresse och vilja att deltaga i vårt arbete vill vi gärna se bland oss. Ni behövs  för att fortsätta att värna om det som redan uppnåtts och kämpa med nya utmaningar. Inom föreningen finns verkligt intresserade medlemmar, som är mer än villiga att dela med sig av sitt kunnande till nya medlemmar. Finns naturintresset är det bara att anmäla sig och utöka skaran av naturvårdare. Tänk att t.ex. få vara med och arbeta på Hunneröds mosse, för att vi alla även i framtiden skall få njuta av den säregna flora, som finns där.

Ingen bil, inget problem, eftersom vi alltid ordnar samåkning!

member_icon

One thought on “Hej och välkomna!