Ordförande har ordet

Jag vill börja med att tacka för förtroendet att sitta som ordförande under året som gått. 2015 har varit ett år då vi försökt fokusera på att fler ska vilja vara med oss på våra olika aktiviteter genom att bredda utbudet t.ex. med en svampexkursion och några nya studiebesök. Vi har också utökat antalet tillfällen för Natursnoksverksamheten för våra yngre medlemmar med föräldrar och mor/farföräldrar. Barnen och ungdomarna är ju vår framtid. En del nya ansikten har till vår glädje dykt upp under året och vi hoppas att 2016 ska fortsätta i den riktningen.
Arbetet vid Hunneröds mosse har fungerat väl i år igen tack vare så många engagerade och en välorganiserad organisation av röjningen. Vi i styrelsen tackar alla som så generöst ställer upp i detta arbete.

Knut Nilsson som varit engagerad i vår förening under många år där han varit ansvarig för kassörsarbetet, arbetet vid Hunneröds mosse, tornfalksprojektet och mycket annat gick tyvärr bort i somras. Han har lämnat ett stort tomrum hos oss i föreningen. Han är saknad för både sitt engagemang men också för sitt fina sällskap, gedigna erfarenhet och kunskap vid våra möten samt vid våra exkursioner.

Jag ser fram emot ett nytt härligt år med föreningen och hoppas på många nya medlemmar. Fler medlemmar som vill vara med och påverka genom styrelsearbete eller annat är något som också står högt på min önskelista. Några kunskapskrav finns inte för att vara med, bara ett intresse av att värna om vår underbara natur, miljön och den biologiska mångfalden. Alla är välkomna att vara med i arbetet där vi lär oss tillsammans. Om vi vistas mycket i naturen och vi lär oss mer om den tror jag att vi lättare förstår hur vi kan ta hand om den samt bevara den så att även kommande generationer kan ha glädje av den.

Anette